maandag 28 maart 2011

Wandbeelden in staal

Version:1.0Ik ga uit van hoofd en lichaamsvormen en soms werk 
Ik inspireer me op vormen uit de natuur en cultuur.
Zo ontstaan er stalenschilden die verwijzen naar lichamen, 
gezichten en architectuur.  
De openingen zijn net zo belangrijk als 
de stalenvlakken en -schalen. 
In mijn werk benadrukken de open vormen 
afwezigheid en verleden.


De inhoud van mijn muurbeelden zijn een reactie op 
de politieke en maatschappelijke actualiteit. 
Een duidelijk voorbeeld is het beeld 9/11, 
waarin ik ground zero, de brandende twintowers 
en het gezicht van de USA via een half vergaan 
masker verbeeld heb.


De schreeuw ’ is geinspireerd op het beroemde schilderij 
van Edvard Munck. De ogen en de mond zijn gebaseerd 
op de maten van het A4 document. 
Ik wil in dit beeld de bedreigde natuur uitdrukken.